Krzysztof Sarzała Krzysztof Sarzała

Z zawodu: pedagog, obecnie koordynator Centrum Pomocy Dzieciom Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w Gdańsku. Wcześniej autor projektu Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku (w latach 1997-2019) i przewodniczący ZI w Gdańsku.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne na trójmiejskich uczelniach (psychologia kliniczna, psychotraumatologia). Rozpoczynał pracę zawodową jako socjoterapeuta, specjalista profilaktyki uzależnień i interwenient kryzysowy.

Pracuje również z rodzicami dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi.

Łukasz Knap Łukasz Knap

Nazywam się Łukasz, jestem anglistą. Przez kilkanaście lat pracowałem jako lektor w szkołach językowych i na uczelniach wyższych. Niespodziewanie kilka lat temu odnalazły mnie moje inne powołania i obecnie jestem też wychowawcą i tutorem w socjoterapeutycznym liceum oraz prowadzę warsztaty ze storytellingu oraz kreatywnego pisania dla dzieci i młodzieży w Wolnej Szkole Ursynów. Od 2012 szkolę nauczycieli z wykorzystania technologii w edukacji, metodyki nauczania języków obcych oraz mojego dzisiejszego tematu: (od)dawania uczniom głosu i towarzyszenia im w ich pierwszych twórczych krokach. Prywatnie można mnie odnaleźć na Instagramie gdzie publikuję swoje @wierszezodzysku i zdjęcia mobilne jako @konduktor_mrokow; nie da się natomiast mnie spotkać w miejscach, które nie podają kawy.

Przemek Staroń Przemek Staroń
Justyna Suchecka Justyna Suchecka

Justyna Suchecka - absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dziennikarka, przez 11 lat związana z "Gazetą Wyborczą", gdzie zajmowała się tematyką edukacji i innowacji. Publikuje też w "Książkach. Magazynie do Czytania" i współprowadzi kanał kulturalny "Krótka Przerwa". Dziennikarka TVN24.

Jarosław Szulski Jarosław Szulski
Ewa Radanowicz Ewa Radanowicz

Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych realizowanych we współpracy z samorządami, ośrodkami doskonalenia nauczycieli, uczelniami wyższymi.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, zarządzanej wg autorskiego programu, która w 2016 r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools. Nieustannie poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. Stworzyła autorską szkołę publiczną, do której przyjeżdżają ludzie z całej Polski, by zobaczyć, uczyć się i uwierzyć, że można. Wielokrotne wprowadzanie zmian dało jej doświadczenie i pozwoliło wypracować model działania, według którego prowadzi zespół poprzez zmianę do nowych rozwiązań.

dr Tomasz Tokarz dr Tomasz Tokarz
Ryotaro Sakamoto Ryotaro Sakamoto
Jakub Adamczewski Jakub Adamczewski
dr Marta Jermaczek-Sitak dr Marta Jermaczek-Sitak

Urodziłam się w rodzinie biologów, ornitologów, zaangażowanych w poznawanie i ochronę przyrody. Podobnie jak moi rodzice, ukończyłam studia biologiczne na UAM w Poznaniu (choć niecały rok studiowałam też polonistykę, marząc o zawodzie dziennikarki), zrobiłam doktorat na temat ekologii łąk. Od 7 lat jestem zaangażowana w rozwijanie edukacji alternatywnej w Polsce. Od 6 lat współtworzę Wolną Szkołę w Zielonej Górze, gdzie dzieci uczą się bez przymusu, bez ocen, we wspólnocie opartej na empatii, akceptacji dla wszystkich uczuć i potrzeb. W szkole zajmuję się przede wszystkim szeroko rozumianą edukacją przyrodniczą (przede wszystkim przez doświadczanie) oraz koordynacją całości. Mam dwóch synów w wieku szkolnym, którzy wychowują się bez szkoły. Bliskie mi jest Porozumienie bez Przemocy, staram się wdrażać w swoje życie idee bezprzemocowości. Gram na bębnie, śpiewam na biało, czasem maluję. Organizuję warsztaty przyrodnicze dla dzieci i dorosłych, warsztaty rozwojowe oraz kręgi kobiet.

Marzena Żylińska Marzena Żylińska
Zajmuję się metodyką, neurodydaktyką oraz twórczym wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Od wielu lat prowadzę szkolenia dla nauczycieli, tworzę materiały dydaktyczne, jestem autorką licznych artykułów i dwóch książek: „Między podręcznikiem a internetem” i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Przez wiele lat kształciłam przyszłych nauczycieli i prowadziłam seminaria metodyczne, obecnie jestem zaangażowana w tworzenie ruchu Budzących się szkół. Od wielu lat zajmuję się również tworzeniem materiałów dydaktycznych umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Marzę o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzę, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas.
Łukasz Korzeniowski Łukasz Korzeniowski
Toomas Mitt Toomas Mitt
Agnieszka Jankowiak-Maik Agnieszka Jankowiak-Maik
Nauczycielka i blogerka edukacyjna, znana w sieci jako "Babka od histy", laureatka XIV edycji konkursu im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata", członkini społeczności Superbelfrzy RP, tutorka i trenerka Odysei Umysłu, jedna z inicjatorek i promotorek Narady Obywatelskiej o Edukacji.
dr Adam Kozubal dr Adam Kozubal
dr Adam Kozubal Doktor nauk o kulturze fizycznej, nauczyciel wychowania fizycznego w Liceum Ogólnokształcącym w Kolbuszowie oraz nauczyciel akademicki w Instytucie Nauk o Kulturze Fizycznej Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pełni obowiązki doradcy metodycznego Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli przy Podkarpackim Zespole Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie. Jest autorem wielu prac naukowych z obszaru historii kultury fizycznej i metodyki wychowania fizycznego.
Agata Nodżak Agata Nodżak
W latach 1996-2001 – studia na kierunku Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zwieńczone obroną pracy magisterskiej pt. „Nadzór wojewody nad starostą” pod opieką naukową Prof. dr hab. Józefa Filipka. W latach 2001-2005 – studia doktoranckie na kierunku Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zakończone uzyskaniem stopnia naukowego doktora nauk prawnych w zakresie prawa administracyjnego na podstawie rozprawy doktorskiej pt. „Prawo do informacji publicznej” (pod opieką naukową Prof. dr hab. Józefa Filipka). W latach 2004-2008 – urzędnik w Urzędzie Miasta Krakowa: w komórce organizacyjnej zajmującej się legislacją, jak również w komórce zajmującej się przygotowaniami Miasta Krakowa do Mistrzostw EURO 2012. Od 2008 r. adiunkt w Instytucie Politologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W latach 2015 - 2017 zastępca dyrektora Instytutu Politologii.
Anna Dęboń Anna Dęboń
Robert Strzała Robert Strzała
Betty Kulbak-Aharon Betty Kulbak-Aharon

Betty Kulbak-Aharon, partnerships and marketing VP, Cyber Education Center.

17 years of experience of marketing, strategy and business development management positions, accumulated in Global FMCG organizations, advertising firms. After 12 years in the corporate sector, Betty switched industries and in the past 5 years, Betty holds senior positions in EdTech organizations and NGO's, striving towards social change and impact for children and youth.

Betty holds BA degree in Psychology and Mass Communication, from Tel Aviv University; MBA degree in Strategy and Innovation, from Tel Aviv-Jaffa Academic institute.